Thorsten!

Möt Thorsten!
En liten, svart och allmänt ointresserad av människor!

Thorsten (yes, stämmer bra, han är döpt efter the one and only
Thorsten Flink!) fångades in på Rosengård av en annan förening
som tyckte att han var för liten för att göra TNR på. Dom hade ingen
möjlighet att att ordna ett stödhem till honom så dom kontaktade
oss och självklart vill vi ge denna lille rackare en chans till ett liv i
värme och trygghet.

Thorsten är inne på sin andra vecka inomhus (dock ny i mitt hem)
och är fullständigt ointresserad av att ha någon som helst kontakt
med mig! Sitter och trycker i någon vrå av mitt kök som han
finner lämpligt för stunden.

Idag fick han träffa mina kisar för första gången och jäklar
vilken skillnad! Lille Thorsten började prata och gick helt orädd
fram och hälsade på Cesam och Alice.
Ingen fräste och inga klor ven, matte blev mycket
stolt även sina kisar =) Detta känns som en mycket bra start!

//Greta

Kommentarer
Postat av: Eva Jensen

Hej!

Om Torsten är den jag tror..så har han med sin familj tillbringat mycket tid här på gården. Jag var själv med och fångade in honom. Under hans tid här har han varit mycket nyfiken på mig matat honom morgon och kväll..trevlig och glad...men jag har låtit honom vara med sin mamma och mormor...delvis för att han skulle klara av de utmaningar en ute katt bör klara av...två veckor tycker jag inte personligen är så lång tid för att han ska får förtoende för er...MVh Eva

2012-03-16 @ 08:33:00
Postat av: Eva Jensen

Jag vill bara lägga till att han är inte ointresserad...han är nyfiken och studerar dig..MVh Eva

2012-03-16 @ 08:58:31
Postat av: Eva Jensen

Lilla Greta Thorstens syster har idag söndag glad och pigg återvänt till "utskänknings" slället. Efter att i tisdags varit infångad och steriliserad, möte hon upp med familjen när jag pingla i klockan..MVh Eva

2012-03-18 @ 09:11:32
Postat av: Greta

Hej Eva! Klart att det är en omställning för lille Thorsten att separeras från sin familj och flytta in i en lägenhet. Thorsten var dessutom mkt sjuk när han kom in och även det har säkerligen påverkat hans eneginivå. Vi gav honom medicin och efter drygt en vecka blev han mkt bättre. Efter några dagar släppte jag ihop honom med mina egna katter och han tyr sig väldigt mkt till min äldsta. Thorsten tycker nu det är mycket intressant att sitta och studera min på tryggt avstånd. Gärna liggandes på vardagsrumsmattan :) Han lekar och lever rövare med mina katter hela nätterna kan jag lova! Thorsten mår bra och har det bra :)

2012-03-29 @ 13:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0