Läsarmejl från Rei & Tassen.

Fick ett otroligt fint läsarmejl från Rei och Tassen.
Såhär skriver han:

Min "förstfödde" - Tassen

Tassen är min första husdjur. I många år har jag velat fram och tillbaka.
Mina närmsta vänner och familj kände till att jag älskar husdjur och får inte
tummarna loss att komma till skott. En dag blev jag inbjuden till middag hos
några vänner. Medan jag sitter i deras kök, öppnar de dörren till ett anslutet rum.
Och ut kommer Tassen. Han tittade sig omkring på alla människor i köket och sedan
gick han direkt till mig. Vid det tillfället släppte alla spärrar och tvekan.
Jag vill att han berikar mitt liv.

Tassen som jag adopterade vid 4-års ålder, är den mest tillgivna individ jag
någonsin har träffat. Han gör till och med så att min egen skugga blir svartsjuk.
Han sover ihopkurrad varje natt innanför min böjda arm, vid mitt huvud.
Så fort jag lägger mig i TV-soffan, kommer han direkt och lägger sig ovanpå min
bröstkorg, med nosen mot min hals. När jag sitter vid datorn, ligger han i mitt knä
och har sin haka över min ena arm.

Han litar på mig till 110 procent och även när man behöver ta honom till veterinären,
är han både modig och tålmodig så länge han ser mig, luktar mig eller hör mig.
Han är inne på sitt tionde levnadsår och han har fått vissa ålderdomsskavanker.
Så länge jag ser och känner att han mår bra, så mår jag också bra. Jag hoppas han berikar
mitt liv några år till. Men så fort det uppstår något som sänker hans livskvalité, då kommer
jag inte att vara självisk.

Du är verkligen min käraste vän, Tassen!



  
(klicka på bilderna för att göra dom stora)


Måste säga att jag blev så fint rörd av er historia! Och jag hoppas att du
och Tassen får många fler härliga år tillsammans!

Tusen tack för ditt fina mejl!
Tusen Tack till Rei och Tassen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0