Tankar.

Jag kan inte förstå människor. Jag är stor djurvän på alla vis.
Jag gör precis allt jag kan för att mina och andras djur. Och för dom
utan rättvisa eller ägare.

Man behöver inte vara stor djurvän för att veta vad rättvisa är.
Man behöver inte ens vara djurvän. Det enda man behöver är
ett hjärta, och en gnutta förstånd, för att förstå att djur är varelser
med känslor, behov och en vilja... precis som vi.

Hur kan vuxna människor behandla djur som om det vore ting?
En stol som man tröttnat på kör man till tippen. Mjölk som passerat
utgångsdatum slänger man bort. En katt som man inte vill eller kan
ha kvar avlivar man, eller slänger ut på gatan.

Jag undrar vad som gick snett i uppväxten?
Vad som blev fel med dom här människorna?

Hur ska föräldrar kunna älska och uppfostra sina barn till vettiga och kloka
människor när dom inte själva vet vad omtanke och respekt för andra
levande varelser är? Eller är det precis det som är problemet, att dom
inte kan det
,  att deras barn växer upp och blir precis lika värdelösa varelser
som sina föräldar? Att allting bara går runt?

Tack och lov vet jag att det inte är så, att många unga är klokare än sina
föräldrar någonsin var eller kommer att bli.

Men det är fruktansvärt att så många människor är så otroligt korkade!
Att dom inte förstår att både vi och djuren är alla varelser av samma sort som
bor, lever, nyttjar och behövs i den här världen. Alla med samma rättigheter,
med samma stora behov om så för olika saker. Med känslor.

Alla ni djurvänner där ute, tack för att ni finns, tack för att ni bryr er och
för att ni kämpar!

Resten... jag behöver inte säga nåt. Jag hoppas ni en dag kommer till
insikt om att ni inte är dom enda.
Om inte så funkar även detta:

1. Håll andan i 5 minuter
2. Dö


Kommentarer
Postat av: Greta

Jäkligt bra inlägg! Blir så jävla förbannad på folk som ger sig själv rätten att sätta sig över andra individer...

2011-10-18 @ 13:23:53
Postat av: Alma

Ingen normal människa hade kunnat gå förbi en så liten stackare. Blir så arg när jag ser o hör hur människor behandlar sina djur.

2011-10-18 @ 18:26:34
Postat av: Lena

Finaste orden och så sant , fattar precis hur du tänker här.Dumheter mot djur är en av det värsta som finns. Det upprör och gör en så himla ledsen, det gör ont i hela kroppen.

Bilden säger allt om osympatiska jävlar, när man själv känner att man bara vill "ta hand om". Kram till er alla som kämpar för djurens bästa, och en extra stjärna till er på rädda katten:-)

2011-10-18 @ 22:21:43
Postat av: Sabina, Rädda Katten

Det är den värsta bilden jag vet. För den säger så mycket. Och det hugger i hjärtat. Men vi fortsätter kämpa för djurens rätt, både vi på Rädda katten och alla djurvänner där ute! Kämpa på!

2011-10-20 @ 18:50:24
Postat av: writing service

I always, when see this picture can't hold back a tear!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0