Rei berättar:

Vi lever just nu på hoppet och vänskapen

Just nu genomgår min bäste och älskade vän Tassen, som snart
är 12 år, en andra utredning för hans viktminskning. För ca 1 år sedan
började han att gå ner i vikt och magra ordentligt. Samt var han
ständigt lös i magen. En lång utredning med diverse provtagningar och
undersökningar gjordes utan resultat. I måndags tog jag in honom och
sa till dem att de måste hitta problemet nu, annars måste jag låta honom
somna in en sista gång. Han har hela den här tiden varit sig själv och
uppträtt normalt. Dvs ätit med god aptit, gått i lådan och inga förändringar
i personlighet.

Han har på ett år gått ner 1,5 kg och är bokstavligen bara skinn och
ben nu. De hittade nu att hans kropp tar väldigt dåligt upp B-vitamin. '
Och hans vita blodkroppsvärde ligger väldigt högt. Jag fick recept på
två olika mediciner mot tarm- och magåkommor. Samt rekommenderad
specialtorrfoder anpassat för dessa åkommor. Fick även rekommenderat
att pröva att göra en avmaskning. Jag ska åka in med honom i veckan,
vid två olika tillfällen för att ge honom injektion med B-vitamin. Sedan ska
han få en injektion i veckan, några veckor framåt.

I måndags avmaskade jag honom på förmiddagen och jag gav honom
medicinerna senare samma dag. Redan dagen efter blev hans avföring
fast. Han tar sin medicin varje dag nu, dock får jag lura honom genom
att mosa tabletterna i liten klick skinkost. Och som tur är, gillar han
'specialtorrfodret och äter det först. Min andre katt Vera föredrar det vanliga
torrfodret och låter hans torrfoder vara. Även om det inte är någon fara om '
båda katterna äter samma torrfoder, men det är trots allt viktigt att Tassen
äter det.

Jag hoppas att snart ha en tjockis i min famn igen när vi sover tillsammans.
Jag saknar min pluffsige vän som han var tidigare. Även om man alltid sover
hos mig och jag känner hans värme och spinnande, så är han så mager och
benig. Det gör verkligen ont i hjärtat att se honom såhär. Nu när jag kan
behandla honom, så känner jag hopp om att han ska bli bra igen och jag ser
i hans ögon och hans tillgivenhet att han vet att jag gör vad jag kan för honom.

Just nu lever vi på hoppet och den vänskap vi har till varandra...











Rej och Tassen ni finns i mina tankar <3 Vi håller alla tassar och
tummar för Tassens hälsa.

/Sab



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0