Vila i Frid, Liam.

Veterinären ringde igår vid 16 tiden och berättade att Liam mådde
mycket bättre. Han hade nu varit inlagd i tre dagar med ständig vård.
Han åt själv, gick på toa själv och var uppe och rörde på sig.
Vi blev så galad för det beskedet... men,

bara 45 minuter senare ringde veterinären igen och berättade att lille
Liams hjärta hade slutat att slå. När dom hade kommit in till honom
bara en liten stund efter det första samtalet så låg han alldeles still och
hade redan somnat in...

Åh. Det kom som ett slag i ansiktet. Det gör så ont...


Mitt i virvlet igår satte jag mig ner och sörjde över Liam.
Tänkte och funderade och snyftade mig alldeles röd i ögonen.
Och så blev jag arg, så fruktansvärt arg!

Lille Egon skuttade runt på mattan framför mig. precis så som kattungar
ska göra. Och jag insåg hur mycket jag älskade honom för det.
Och vreden kom någonstans där.
Alla dom där små sakerna som Liam aldrig fick en chans att göra...
Han fick inte spendera en eftermiddag i soffan med mys och kärlek.
Fick inte jaga dom stora katterna, eller jaga dom små leksaksråttorna.
Upptäcka, älska, busa och njuta.
Så som små kattungar ska.
Någon tog sig rätten att sätta sig över Liams liv, och han hade inte
chans mot världen.

Jag skulle så gärna vilja hitta dom här personerna.
Se vad det är för människor som kan göra en sådan sak.

Jag saknar Liam. Vi saknar alla Liam.
Han rörde många hjärtan under sin korta tid.
Jag har aldrig sett så mycket engagemang och så många lyckoönskningar
på vår Facebook sida som sedan historien om Liam kom upp.
Och jag vill tacka tusen gånger om för det.
Tacka alla er som bär på den här kärleken & som stöttar oss i föreningen.
Tack tack tack.

Vi kommer aldrig glömma denna lilla kämpe!
Och fortsätter vår kamp för att kunna ge kärlek och rättvisa mot alla andra
utsatta katter där ute.

Vi fortsätter vår insamling för Liam, och för våra andra katter som behöver
vård. Liam fick en chans mot sin dåliga hälsa, tack vara era stöd och bidrag.
Även om han inte klarade sig, så var det värt varenda ansträgning.
Vi vill kunna fortsätta ge alla sjuka katter chansen till vård och ett fortsatt liv.

Plusgiro: 302628-3 och märk med Vårdfond.

Du kan hjälpa oss att hjälpa dom.

Tack än en gång.



Vila i frid, älskade lilla Liam.







Kommentarer
Postat av: Lilla Rose

Nej! vad tråkigt...! :-( Ja det där är så ledsamt och det var tack vare de idioter som gjort så mot katterna att slänga ut dem osv. Tack att ni fanns för honom även det blev en kort tid. Han var nog tacksam för det att han fått kärlek, vård och sånt. KRam på er

2011-10-26 @ 09:33:21
Postat av: Malin, ordförande

Vår kära bloggare har åkt på en snabb semester så hon kan inte ändra inlägget just nu. Vi har skapat en egen minnesfond till Liam där man kan sätta in pengar. Samma plusgiro men märk betalningen med Minnesfond Liam.

Läs mer här: http://raddakatten.se/minnesfond_Liam.html

2011-10-27 @ 08:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0