En kunglig hälsning:

Rei och Tassen har fåt kvinnligt besök!
Så här skriver dom:


"Vera - Drottning af Arlöv"

Vera anlände till hennes nya slott i Arlöv efter att ha blivit landsförvisad
från Kristianstad pga att hennes förra familj inte kunde ha henne längre.
Min kung, Tassen behövde en drottning och jag skulle bli deras ödmjuka
tjänare. Den bestämda damen med den starka viljan var ca 5 månader
gammal vid ankomst. Hon kom ifrån en kull där hennes syskon var
antingen helt svarta eller svart och vit. Hon var den ende som hade en
avvikande färgdrag. Med det kom även den speciella personligheten.

Hon är verkligen en dam av adlig klass. Allt ska ske och inte ske på
hennes tycke och humör. Om jag inte passar upp tillräckligt bra, får
jag dels höra det och dels går hon loss på inredningen för att visa sitt
misstycke. Hon gillar att göra sig hörd och pratar nästan oavbrutet.
Ibland behagar hon att svara på tilltal. Den 7 år äldre kungen hade blivit
slapp genom åren och drottningen af Arlöv ändrade både lag och ordning
vid ankomsten. Hon sätter fart på den trofaste och ibland får jag känslan
av att tronen tillfallit drottningen. Men än är där krut i Gamle och när
han får nog så sätts hon på plats. Hon går ur dusterna högljutt och ropar
ofta på mig för hjälp. Men jag ser oftast hela förloppet och hon får skylla
sig själv, som är den som startar det hela varje gång. När mörkret faller
och det vankas kväll, så är de varje gång närgångna varandra och kärleksfulla.

Min kära drottning kommer att överleva kungen, men när han abdikerar
så kommer det säkert en ståtlig riddare som är tillräckligt adlig och värdig
att göra Vera af Arlöv sällskap på tronen.



 

Jag finns endast till för att behaga och tjäna min
kung och drottning - Er önskan är min lag!




Kommentarer
Postat av: Lilla Rose

Fin misse! och även bilder speciellt de två sista längst ner. :-) Använder ni systemkamera?

2011-10-09 @ 00:37:22
Postat av: Rei Trulsson

Tack Lilla Rose. Jag har använt systemkamera då jag tog de bilderna. Och sedan har jag gjort efterredigering av bilderna i datorn.

2011-10-09 @ 01:09:36
URL: http://www.rei.fotosidan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0