Home sweet home!

Nu är jag hemma från min lilla resa och redo för mer bloggande!

Har fått mejl från Hjärta och hennes matte, alltid jätte roligt att få
höra er läsares berättelser så fortsätt mejla!

Hejsan!
här kommer berättelsen om Hjärta och min dotter.
 
I förra veckan släppte någon av 3 st små kattungar på ca 4 veckor i
vårt stall,
två av dom tycker att det är super roligt att vara stallkatter
och vår vuxna kattmamma har adopterat dessa två.
Men denna lilla
flickan som ni ser på bilden blev inte accepterad. På fredags morgon satt
den lilla tösen i stall gången ihopa krupen,
super mager så att man känner
vart ända litet ben i denna lilla kropp.
Min dotter på 4 år hade tårar i ögonen
när hon bönade och bad om att få ta hem lilla Hjärta som hon har döpt den
lilla flickan till. Mot eftermiddagen blev det kallare, Hjärta som var
genomfrusen fick komma in under min dotters jacka och värma sig.
Det värmer en mammas hjärta att se att man har fostrat sin dotter
till en sann djurvän
Hjärta har nu fått komma in i värmen och fått en adoptiv
mamma som ni ser på bilden och en matte som avgudar henne.
Min dotter har
aldrig varit gladare än när hon kryper ihopa på soffan här hemma och Hjärta
lägger sig till ro i hennes famn. Tänk att en 4 åring kan ha ett sådant stort hjärta
när vuxna männskor kan släppa ut djur hur som helst utan att blinka!
 
Skickar med två bilder, en på Hjärta och hennes adoptiv mamma Kyria
(Hunden) och en på Hjärta och Nathalie vår dotter.





Det är så himla härligt att se att det finns sådana eldsjälvar där ute,
och precis som det sägs här i mejlet, att lyckas uppfostra sina barn
till sanna djurvänner är nåt av det finaste!

Tack Veronica för ditt mejl och tack till Nathalie för din fina insats som
gav Hjärtat en chans till ett långt och lyckligt liv. Och tack till hunden Kyria
som tog sig an den här lilla tösen :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

får tårar i ögonen av de mailet. Som tur är finns det underbara människor.



Själv har vi en litet kattflicka vid namn Sushi. Som har blivit "utslängd". Dom som hade henne stoppade hennes i en säck o la den vid vägenkaten. Förmodligen i hopp om att hon skulle bli överkörd. Men en bekant till min mamma tog in henne men kunde inte behålla henne. Så min mamma tog henne tills hon fick ett nytt hem. O när jag såg hennes blev jag så kär. Att en sån fin liten flicka på 4 veckor lämnade helt ensam. Så hon fick flytta in hos oss o våra 2 andra katter. Även om det är 3 månader sen mår ja så dåligt när jag tänker på hur min ängel hade det och om hon var rädd. Men nu har hon det jätte bra :)

2011-11-11 @ 23:39:59
Postat av: Anonym

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/262976_10150235984682101_600127100_7679008_3523998_n.jpg här e vår söta lilla Sushi några dagar efter hon flyttat hit :)

2011-11-11 @ 23:45:56
Postat av: Lens

Fick tårar i ögonen ännu en gång, vad underbart. vad stolt som mamma blir man.Har själv en flicka på 6; som fick sin egen lilla kise när hon var 4år. Och som hon ordnar och donar med kuddar och filtar och gör det mysigt. vad stolt man blir att de har såna fin egenskap, att vara sann djurvän! Vi har nu fyra katter och oj vad vi alla älskar dem. kram

2011-11-12 @ 16:01:57
Postat av: Lens

Fick tårar i ögonen ännu en gång, vad underbart. vad stolt som mamma blir man.Har själv en flicka på 6; som fick sin egen lilla kise när hon var 4år. Och som hon ordnar och donar med kuddar och filtar och gör det mysigt. vad stolt man blir att de har såna fin egenskap, att vara sann djurvän! Vi har nu fyra katter och oj vad vi alla älskar dem. kram

2011-11-12 @ 16:02:45
Postat av: Lens

Fick tårar i ögonen ännu en gång, vad underbart. vad stolt som mamma blir man.Har själv en flicka på 6; som fick sin egen lilla kise när hon var 4år. Och som hon ordnar och donar med kuddar och filtar och gör det mysigt. vad stolt man blir att de har såna fin egenskap, att vara sann djurvän! Vi har nu fyra katter och oj vad vi alla älskar dem. kram

2011-11-12 @ 16:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0