Checkpoint:

Efter vårt styrelsemöte i veckan har tyvärr det faktum kommit
upp att vi inte har pengar i föreningen. Inte tillräckligt.
Vi har alldeles för mycket veterinärkostnader, och det har gått
dåligt med adoptioner.
För tillfället har vi alltså intagningsstopp, vi måste tänka på de 
katter vi redan har inne, innan vi tar in fler.

Det är så himla tråkigt när det blir såhär :(

Vi kommer fortsätta ta in kattungar under 16 veckor, eftersom dom
inte är några större utgifter, och vi kommer fortsätta hjälpa till med
omplaceringskatter, mot en avgift på 500:-.

Vi kommer kämpa extra med loppis, adoptioner och försäljning fram-
över, för att komma på fötter igen!
Och ni vet att vi behöver er hjälp! ...Inte vi, katterna!



Gå in på hemsidan och läs hur du kan stödja, eller skänk ett bidrag 
till Plusgiro: 302628-3

Kolla även in våra katter! Vi behöver adoptionshem till alla underbara
katter på hemsidan... Vi kommer ingenstans om vi inte kan adoptera ut
dom änglar vi har.

Lite desperat vädjan till alla. Hjälp oss och hjälp katterna!



Tack!

Kommentarer
Postat av: Viveka på Humlebacken

Vad jag vet så har ni inte fått betalt för Selma ännu, jag tror att hennes nya matte väntar att någon ska höra av sig. Kan för övrigt berätta att det verkar som om hon har det jättebra.



Viveka

2012-06-18 @ 22:29:43
URL: http://humlebacken.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Mitt hjärta blöder och ögonen tåras. Jag vill så gärna hjälpa till. Står mittemellan skola och jobb och har håvat in 6000:- sedan 21 december. Kan inte hjälpa till alltså :( Men Malin hjälpte mig i en jobbig situation och jag lovade ekonomiskt stöd. Det kommer, jag lovar!
Jag hoppas att inom ett par år starta en likande rörelse i Ystad - men vet att det är svårt. Den bilden på katten på skon.... vad är det? Jag hoppas de tog hand om den :(
Kramar Ulrica i Ystad.

2013-02-08 @ 20:17:27
Postat av: Hans Backlund

Jag hjälper till så gott jag kan med att mata katterna i koloniområdet Granbacken i Arlöv. Varje dag är jag där, det brukar vara mellan 3 och 6 katter som får mat. Vissa får man klappa lite, andra kräver 15-20 meters avstånd. Det finns en kattunge kvar, av en kull på tre.

Vi är en hel del som hjälper till med detta, och jag vet att åtminstone två av katterna får p-piller.

Rädda katten får gärna följa med mig en dag, och se hur våra kissar har det. Vi bryr oss verkligen om dom, på alla sätt och vis.

MVH

Hans

2013-02-23 @ 14:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0