Hamilton.

Hamilton hittades med sin syster för 2,5 månader sedan i Staffanstorp.
Han var då ca 5 veckor gammal.
Familjen ringde Rädda Katten och vi hämtade honom på studds.
Tyvärr var Hamiltons syster så illa därvid att hon inte fick följa med sin
bror längre på resan...

Hamilton flyttade in hos mig faktiskt. En fantastisk kattunge.
Första dagen vi kom hem till min kollonistuga så var han utmattad.
Jag lindade honom i en filt och sen gick vi en promenad i solen på 1 timme.
Han sov som en bebis i min famn. När han vaknade låg han bara där på
rygg och tittade upp i himlen med sina stora blåa ögon.

Detta lugn varade dock inte länge.

Hamilton var en kämpe. Han lärde sig kattluckan på 2 veckor och underhöll
oss såsom grannarna. Han for runt som en raket. Varje morgon väcktes
jag av att han varit ute i trädgården och plockat löv som han sedan mycket
omsorgsfullt placerade på min kudde.
Han älskade att sitta i mitt aniskte och pussas. Han ville alltid sova med nosen
inborrad i min hårbotten. Och favoriserade DIREKT min ena honkatt Coks,
(som förövrigt inte var särskillt imponerad...).

Hamilton bodde hos mig fram tills för en vecka sedan när vi hittade ett fantastiskt
fint adoptionshem till honom i Arlöv. Han fick två nya kattvänner och en helt
underbar adoptiv mamma.

Det är alltid svårt att lämna ifrån sig dom små liven. Men samtidigt vet jag att
nästa gång en katt hittas som snabbt måste tas in så finns det en plats hos mig.
Och även om det var med tungt hjärta jag lämnade ifrån honom,
så var det en otrolig lättnad att veta att han fått det så bra en katt kan ha det
i sitt nya hem.

Hamilton fick en ny chans i livet. Han förtjänade det Minst sagt.





Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken underbar bild, tassen på hjärtat.. =)

2011-08-31 @ 17:12:50
Postat av: Lotta

Kanon jobb du gjort med sidan.

Roligt att läsa om olika katter.

2011-09-01 @ 09:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0